2016-06-23

Förberedelser

Denna dag har vi ägnat åt förberedelser inför midsommar och inför vår roadtrip. Vi har handlat, tvättat, betalat räkningar, försökt tänka ut vad våra husvakter kan behöva för instruktioner, packat (i alla fall börjat), monterat takboxen och köpt nytt lås till den, skaffat brandsläckare till bilen (i Polen måste man ha det) med mera.


Imorgon firar vi midsommar, vi får gäster till lunch och är bjudna till syrran på kvällen. Något dansande kring midsommarstången tror jag inte det blir, det är ingen i familjen som är jätteförtjust i det. 

Jag vill ha sommar över precis hela kroppen, inte bara doppa tårna i den. 

2 kommentarer:

  1. Önskar dig och din familj en trevlig midsommar!
    Vad kul att ni åker till Polen igen, blir det samma (fast längre) tripp som du och Elvira gjorde förra året? Jag har faktiskt aldrig åkt färjorna trots att det är härifrån Blekinge som de går. Eftersom jag blir sjösjuk vill jag inte bara åka fram och tillbaka utan isåfall stanna och uppleva lite i Polen vilket jag antar att ni ska göra eftersom ni tar med bilen över. Jag får kanske lite tips ;)

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar! Vad spännande med en road-trip!

    SvaraRadera