2016-06-24

Midsommarafton, på dagen

På förmiddagen plockade jag fläderblommor hos min bror och frös in, så att jag kan göra saft senare, när jag hinner. Jag fick också förmiddagskaffe hos mamma.


Sedan köpte jag nya sandaler (tur att affären var öppen!) och plockade en midsommarbukett, den ni såg i förra inlägget. 

Borden dukade jag med en pion...


... och en midsommarstång!


Våra gäster kom, här är en midsommarfin Penny. 


Hon hälsade på Leo. 


Jag tog ett traditionsenligt midsommarkort på barnen, men inte framför rhododendron som jag brukar, den har redan vissnat. 


Vi åt sill och potatis!


Här är de, våra gäster!


Penny gillade efterrätten!


Vi andra också!


Men bara Penny behövde byta kläder och tvätta hår och öron efteråt! Penny bekantade sig lite till med Leo. Hon (och Jossan och Filip) kommer nog vara utmärkta kanin/katt/husvakter nästa vecka!


Oskar åkte och badade med Marcus och Mathilda och jag checkade av det sista inför resan. Nu är det bara packning kvar. 
Som vanligt blev det inget traditionellt midsommarfirande för oss, barnen har aldrig direkt gillat det och i år frågade jag inte ens. Vi hade det bra ändå!

Midsommarblomster i solskenssnår
jag plockar och sätter i nytvättat hår
En stor bukett ska jag sätta i vas
för idag är det sommarkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar