2016-06-05

Vart tog helgen vägen?

Oj, är det redan söndag? Och jag har varken bloggat om fredag eller lördag. Skäms på mig!
I fredags var det riktigt, riktigt varmt. Jag tog med klassen och kollade på mellanstadiets friidrottstävling, Mini-OS. Jag missade när Elvira sprang 60 m snabbast av alla tjejer i åk 5. Diplomet har hon tappat bort, så det fick jag inte heller se. 
På skolan firade vi nationaldagen ett par dagar i förskott, med att sjunga nationalsången och hurra för Sverige!


Elvira laserade delarna till kaninburen. Tills hon tröttnade, vill säga, då fick jag ta över. 


Oskar lekte med spillträbitarna, han önskade sig lite mer att snickra på. 


På lördagen red Elvira. Vacker väder, vacker natur. 


Kalle och Daniella kom för att fira Oskar. Vi åt snickarkorvssallad och rabarberpaj!


Sedan gjorde jag jordgubbar i marsipan till vår blivande åttaåring. 


Oskar har beställt marsipantårta och på den vill han ha blommor och fjärilar, eftersom det råkar vara sådana utstickare (?) jag har. 


Vi håller på att få tomater!


Ja, det var lite från vår fredag och lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar