2012-08-09

Vävning och vinst!

I tisdags åkte barnen och jag med mamma till vårt sommarparadis. Jag började väva på min matta. Barnen och mamma var med mig uppe i magasinet en stund och utforskade det. Elvira testade att spela trumpet. Hon hade inga problem att få ljud i den!


Oskar var mest intresserad av att dammsuga! Han är sin fars son =)


Här syns lite av mattan, blå och vit blir den. Jag hann ca 60 cm, så jag måste hitta lite mer tid till att väva.


Barnen och mamma lämnade mig efter en stund, de åt bär och godis från godisburken och lekte istället. Sen fikade vi tillsammans.

Det visade sig att jag har vunnit 2 kg godis från Godisakuten i en tävling på Facebook. Hur mycket är det? undrade Elvira. Det var svårt att svara på, men det är så mycket att man till slut inte vet vad man ska lägga i påsen. Barnen och Mathilda hjälper mig glatt att äta upp godiset. Så vi avslutar sommarlovet med godis varje dag, jättenyttigt... På måndag börjar vi ett nytt, nyttigt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar