2012-08-07

Bandage och leksaker

Igår var vi till vårdcentralen för att byta Oskars bandage. Håkan jobbade sin första dag efter semestern, så Elvira, Oskar och jag cyklade dit. Det var inget roligt besök. Bandaget satt rejält fast i såret. Oskar var inte särskilt förtjust i tanken på att röra det över huvud taget, och när det satt fast så panikgrät och skrek han. Han fick sitta med fingret i blöt en stund, sköterskan drog lite i bandaget då och då och till slut fick hon loss bandaget. Då skrek Oskar för att han tyckte såret såg så otäckt ut, och för att det gjorde ont. Det var skönt när bandaget var på igen. Såret såg bra ut i alla fall, vad jag förstod. Hade jag vetat att det skulle göra så ont så hade jag försökt lösa det så att Elvira inte behövde vara med, hon såg förskräckt ut. Imorgon är det dags för nästa omläggning.

Barnen fick semesterpengar av sin farmor när vi åkte till Borås djurpark. De hade tänkt köpa sig något i souvernirbutiken, men nu blev det ju inte så. Därför lovade jag dem att vi skulle åka till leksaksaffären efter besöket på vårdcentralen. Inte för att de egentligen behöver mer leksaker, men ändå! Besöket på vårdcentralen glömdes fort, kan jag lova. Oskar köpte två små legobrandbilar, Elvira en gosedjurshund. Sen cyklade vi hem och byggde med lego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar