2012-08-18

Kräftskiva!

Årets kräftskiva med Gradins/Lindbloms gick av stapeln i går kväll. En mycket trevlig tillställning, tycker jag!


På menyn: Kräftor, räkor, bröd, Västerbottenost, aioli, kantarellpaj, bacon/broccoli/ädelostpaj och Västerbottenostpaj


Vissa åt kräftor.


Andra år smörgås.


Martina vågade äntligen smaka.


Sean blev det uppvisning på studsmattan.


Fotbollsmatch mellan kusinerna.


Häng i gungställningen.


Till efterrätt blev det vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar. Pga mygg och knott fanns det önskemål om att gå in. Vi tände ljus inne, det var längesedan.


Johan L var dagens lekfarbror och fick inte äta efterrätt i fred. Hoppas han överlevde! Barnen hade kul med kusinerna och ville inte sova.


Men hur var det, köpte inte jag en kräftskivelykta förra året? I så fall begriper jag inte vart den  har tagit vägen. Den dyker kanske upp till jul...

Uppdatering: Såg precis att det här är mitt tusende inlägg. 1000 inlägg! Det trodde jag inte när jag började blogga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar