2012-08-16

Jobbigt!

Märks det att jag har börjat jobba? Jag ber om utsäkt för bristen på blogginlägg, men det har varit lite mycket den här veckan. Jag har jobbat och när jag har kommit hem har jag jobbat här hemma. Nån dag gick jag tillbaka till jobbet när Håkan kom hem, då var det tyst och lugnt och jag fick en hel del gjort.
Vad gör lärare veckan innan barnen börjar? Ja, det är vissa saker som rektorerna har planerat in, information, utbildningar mm. Schema ska läggas. Klassrummet ska möbleras som man vill ha det och om man som jag flyttar in i ett nytt klassrum så innebär det lite flytt av saker. Läromedel och förbrukningssaker som levererats ska packas upp. Höstterminen ska grovplaneras. Och faktiskt en hel del mer. Mycket av det måste vara klart på måndag när eleverna kommer. Jag har en del kvar att göra, men det börjar likna något. Jag tror det blir ett bra läsår!

Men jag är trött... Det är jobbigt att börja jobba, att gå upp på morgonen, att tänka en massa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar