2012-08-19

Gatufest och jobb

Nu har vi haft vår årliga gatufest! Vi var ett rätt stort antal grannar som träffades i vårt tält på rundeln. Trevligt som vanligt!

Dagsprogrammet var ungefär som alltid, vi träffades ca kl 10 för att bygga tält och fika. Vissa byggde mer, andra fikade mer. De första åren var jag mest med och byggde, men jag har mer och mer glidit över till att fika...

Sedan gick vi hem för att träffas åter kl 15. Då fikade vi och gick tipspromenad. Alla hade bidragit med fina priser.

Ca kl 18 var det dags igen. Oskar och några till tände sina grillar och sen åt vi tillsammans, pratade och hade roligt. Elvira och Oskar lekte med Frida, Ida, Linus mfl och hade så roligt. Vid halv tio kom Oskar och frågade om han fick gå och lägga sig... Det fick han. Elvira däremot var mycket besviken när vi packade ihop vår saker vid halv elva-tiden, hon hade ju inte hunnit prata med Ida så mycket som hon ville.


Jag hann jobba en del mellan de olika delarna av gatufesten. Nu är det mesta klart inför måndagen. Lite jobb blir det nog i dag också.

Oskar väckte mig vid sjutiden  och ville att jag skulle titta på TV med honom. När jag sa att jag inte ville det gick han och la sig igen, jag tror han somnade om. Elvira kom ner när han gick upp. Eftersom hon pratade med mig så vaknade jag till, sen var det bara att går upp. Vi hade nog behövt sova en stund till...

I förmiddag ska vi riva tältet, i eftermiddag ska vi skjutsa Mathilda till Norrköping. Är sommaren slut nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar