2012-03-03

Veckans vardagar!

I tisdags morse gratulerade barnen och jag Håkan på födelsedagen. Vi kommer att fira honom lite mer en annan dag.


På eftermiddagen tog vi fram cyklarna. Solen sken, det blev en härlig vår-eftermiddag.


Sparkcykeln kom också fram.


I onsdags, skottdagen, tog vi en liten sväng i det fina vädret och hittade en cache. Det är tydligen prestigefyllt att cacha just på skottdagen. Den här cachen låg på en vacker plats i en skog, med en bäck som porlade. Oskar gick balansgång över bäcken på en planka, jag trodde han skulle bli blöt men det gick bra.

När vi kom hem från Ullared hade vi med oss en liten grej till barnen, eftersom vi hade varit borta. Oskar fick något mycket efterlängtat. Han ska bli polis när han blir stor och nu har han handbojor, pistol mm. Här tränar han på att sätta fast handbojorna.


Elvira hade namnsdag i torsdags. Hon fick pyssel, nämligen ett sett så att hon kan göra egna studsbollar. Jättehäftigt!


Igår efter jobbet gjorde jag GI-matmuffins med soltorkade tomater, parmesan, bacon mm.


Så här fina blev de! Goda blev de också! Jag provsmakade dem i solen med en kopp kaffe. Vi gjorde också smoothie till mellanmål, med hallon och blåbär. Jättegott! Oskar hann somna innan mellanmålet var klart, dock.


Vi brukar inte äta tacos varje fredag på klassiskt barnfamiljsvis, men det händer ibland. Jag förstår att många barnfamiljer gör det ofta, det är roligt när barnen på ett enkelt sätt kan vara med och hjälpa till.


Att barnen gillar  maten och äter mycket är också roligt!


I natt har Oskar kräkts... I sängen naturligtvis, jag har bytt sängkläder flera gånger. (Oskar deppar över att hans skinn är i tvätten.) Så idag är jag trött... Men det blir förhoppningsvis en bra dag i alla fall!

Så, har jag kommit ifatt lite med bloggandet nu? Nej just det, jag glömde ju att skriva grattis här på bloggen till min storebror Stefan för ett par veckor sedan. Han firade inte på sin födelsedag utan vi var bjudna dit i söndags, men då hade Håkan och jag inte hunnit hem så barnen fick representera familjen. Så det är bäst jag skriver (även här) Grattis käre storebror (i efterskott)!

Ja just det, texten jag skrev, till kortet på Håkan som jag visade här i bloggen i tisdags, försvann när jag höll på att kopiera och krångla. Detta upptäckte jag inte förrän bilden redan legat ute på bloggen en halv dag. Så här kommer bildtexten: Grattis på födelsedagen min älskade Håkan! Kortet är ett av mina favoritkort på honom.

Nu tror jag det är dags för lite frukost. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar