2012-03-24

Underbar natt och morgon

Jag vaknade lite tidigare än jag hade hoppats, med en rejäl huvudvärk. Inte det optimala sättet att starta en golvläggardag på. Jag hade bara lite kvar i boken jag läste när jag gick och la mig i går kväll, naturligtvis var jag tvungen att läsa klart den. Jag somnade med andra ord lite senare än jag tänkt mig.
Nån gång mitt i natten skrämde Håkan livet ur mig genom att (antagligen i sömnen) sätta sig upp i sängen och säga att han inte mådde bra. Magsjuka? Feber? Hjärtinfarkt? Jag kom med massor med förslag, då sa han att han mådde bra och gick och la sig igen...
Klockan fyra började det skramla och låta i Elviras rum. Ja, hon sa igår kväll att hon skulle städa sitt rum så fort hon vaknade... Bara att kliva upp och övertala henne att det fortfarande var natt. Hon ska ha en kompis på besök idag, därav städivern.
Strax efter kl 6 upplyste Oskar mig om att det var morgon och att han behövde hjälp med legobitarna som fastnat i soptunnan. Leksakssoptunnan, alltså. Då är det bara att vakna...
Håkan och Elvira sover fortfarande gott. Jag funderar på om inte Oskar och jag ska ta lite frukost?

Om jag inte har sågat av mig fingrarna så ska jag försöka återkomma med ett inlägg om hur det har gått med golvläggningen. Jag är liten nervös över att såga av foder med en konstig manick, en multi-nånting. Tänk om jag sågar både foder, vägg och fingrar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar