2012-03-31

29/2 Huvudjägarna av Jo Nesbö
2/3 Linda - som i Lindamordet av Leif GW Persson
5/3 Timglaset av Julie Parsons
6/3 Den som dödar draken av Leif GW Persson
?/3 Tigerkvinnan av Katerina Janouch
17/3 På andra sidan midnatt av Sidney Sheldon
20/3 Catherines dröm av Sidney Sheldon
22/3 Lucias flykt av Sidney Sheldon
23/3 Sekten av Peter Pohl
?/3 Anna och Mats bor inte här längre av Helena von Zweigbergk
?/3 Det blå sovrummet av Rosamund Pilcher
28/3 Dödlig årgång av Nora Roberts
12 böcker läste jag i mars. Huvudjägarna var bra, inte Nesbös bästa, men jag ser ändå fram emot att se filmen.
Leif GW Perssons böcker gillade jag inte så mycket, jag tror egentligen att jag bara läst en bra bok som han har skrivit.
Timglaset var ganska spännande, en berättelse om en gammal dam, en ung man, en kvinna som adopterat bort ett barn, mord, våldtäkt mm. De flesta var skyldiga till något brott, kändes det som.
Tigerkvinnan är den fjärde berättelsen om barnmorskan Cecilia. Böckerna är spännande och bra, men jag har ändå inte fastnat så mycket för dem.
Sheldon plockade jag ur bokhyllan när jag hade slut på nyheter. Han har skrivit så många böcker som jag älskar, det här är tre av dem. Gamla bekanta som jag läst ett antal gånger vid det här laget!
Sen åkte jag till biblioteket och lånade Sekten av en författare jag verkligen gillar, Peter Pohl. Den bygger på verkliga händelser och handlar om en familj som dras in i en sekt. En otäck berättelse, att man kan bli så hjärntvättad att man står och ser på när ens barn far illa.
Anna och Mats bor inte här längre är en lite sorglig berättelse om en skilsmässa och jakten på lyckan. Jag blev nästan lite deppig när jag läste den.
Det blå sovrummet innehåller flera korta noveller, lite lagom gulliga och mysiga, som Pilchers böcker brukar vara. Gillar särskilt berättelsen om kvinnan som plötsligt befinner sig i situationen att hennes mans chef med fru kommer på besök en dag för tidigt så att hon måste improvisera ihop en trerätters middag med ungefär ingenting hemma.
Sen blev det också en Nora Roberts jag läst ttidigare, med lagom mycket spänning och romantik.
 
Vad ska jag läsa nu då? Jag är riktigt sugen på att köpa Arne Dahls Viskleken. Det får nog bli en cykeltur till biblioteket snart också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar