2011-03-30

Igår och idag och i helgen kanske

Är trött efter en natt med mindre sömn än önskat. Varför ska man ligga och tänka/älta på saker på nätterna? Som till exempel vilka matteböcker som är bäst att använda till lågstadieelever, varför ska jag fundera på det? Jag ska antagligen inte beställa några böcker i år ens en gång! Men vi diskuterade det på nätverksträffen i matematik igår och då tyckte min hjärna att det passade att ligga och tänka på det i natt kl 4 efter att ha varit uppe hos en ledsen Oskar...
Vilken härlig eftermiddag det har varit, förresten! Satt i solen på baksidan och läste när jag kom hem från jobbet. Höll på att somna lite också, av någon anledning...

Vi har ett par projekt som vi borde ta tag i till helgen, dels ska vi flytta hit ett växthus och dels ska vi göra om i hallen. Vi får väl se hur långt vi kommer!


Igår hade jag förresten en sådan där ljuvlig stund av lugn och ro. Oskar och jag skulle gå hem från förskolan, Elvira var på Minis. Vi gick, och vi hade inte bråttom av någon orsak, så vi tog det lugnt. Han bubblade och pratade om allt mellan himmel och jord, typ: Vad heter han? Jag trodde bilen skulle köra på oss. Det är hål i snön. Gatan har gått sönder.
Rätt ofta stannade han för att titta på något också, skönt att vi inte hade bråttom utan att han kunde få göra det!

Följande konversation utspelade sig:
J: Har du hört vad fåglarna kvittrar?
O: Fåglarna sjunger! Dom är hungriga.
En kråka: Kra, kra, kra
O: Det låt som en kråka!

Hans imponerade moder tittade storögt på honom, det är knappt att jag vet hur en kråka låter! Sen önskar jag att det gick att beskriva hur han pratar, sådär väldigt tydliga r till exempel, det låter för ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar