2011-03-09

Semlor!

Igår hade vi fullt upp hela da´n så vi hann inte med att äta några semlor. Elvira ville väldigt gärna att vi skulle göra det, så idag blev det semlor! Ruskigt gott var det! Håkan köpte bullar som jag gröpte ur innanmätet på. Innanmätet blandade jag med mandelmassa och mjölk. I med det i bullen och på med lösvispad grädde (får passa på när inte Mathilda är hemma, hon vill ha grädde på gränsen till smör =). På med locket (trekantigt) och pudra lite florsocker över, gott! Elvira vill varken ha grädde eller mandelmassa dock. I själva verket slickade hon bara av florsockret...


Lite uppdateringar:
* Bergvärmen är nu igång! De borrade ju i förra veckan och i måndags var de här och kopplade in alltihop. Det känns bra. Nu är frågan hur vi ska göra om garageuppfarten, det blev nödvändigt. Det är grus överallt nu så katterna drar in smuts hela tiden.
* Min Hallux-Valgus-opererade fot mår bättre, jag har jobbat halvtid tre dagar nu. Nästa vecka hoppas jag kunna jobba heltid. Foten måste bli bra nu, vi har ett Ullaredsbesök bokat på lördag. I värsta fall går det att låna rullstol där, det har jag gjort förut!

1 kommentar:

  1. Jag på till Jossan att hon är anmäld till första bilförare på lördag, ifall du behöver spara fotkrafterna. Jossan sa JA! Jag säger SHOTGUN !

    SvaraRadera