2011-03-02

Foten!

Idag har jag varit på lasarettet och tagit bort gipsskenan. Läkaren förklarade hur de hade gjort operationen och att det sitter en skruv nånstans, jag förstod faktiskt bara nästan. Nu får jag börja belasta foten, jag ska gå korta steg "med kvalitet". Jag är sjukskriven resten av veckan, nästa vecka ska jag jobba halvtid. Foten är fortfarande svullen, det kan den vara i ett halvår/år, tydligen. Problemet är att jag inte får på någon sko på den...


Jag lånade mammas fotbad och satte mig med fötterna i blöt när jag kom hem. Det var skönt! Den döda huden skalades av bara jag rörde vid foten med handduken, men det finns mycket kvar än. Jag skulle vara försiktig med att gnugga/fila så jag inte blir skinnflådd!
Tån är rakare och knölen är mindre, det ser jag, men jag tycker den är förvånansvärt sned ändå, tån.  Hoppas den blir bra när den blir bra! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar