2011-03-13

Ullared! Resan, damkläder, påsksaker mm

Igår var det äntligen dags för vårens besök på GeKås i Ullared. Mamma, Ingalill, Mathilda och jag satte oss i bilen strax före kl 6 i går morse. Strax nedanför Skara blev det som vanligt frukost, bland annat äggmackor. Strax söder om Göteborg stannade bilen för oss. Vi blev stående på en påfart till motorvägen och visste inte vad vi skulle göra... Håkan hade förvarnat oss (dock för sent för att göra något åt det) att bilen hade stannat för honom på torsdagen när han åkte från jobbet. Vi ringde Håkans bror Stefan, som tipsade om Injection Cleaner (svart flaska) som vi kunde köpa och hälla i bensinen, om vi kom till en mack. Det kändes inget vidare att stå där. Efter att ha väntat ett tag bad jag en bön och startade motorn, sen gick bilen utan problem! Vi stannade vid en mack (med motorn igång!) och köpte Injection Cleaner, som vi sen hällde i när vi kom fram. Jag vet inte om det löste bilproblemet eller om vi måste lämna bilen på verkstad, men vi kom så småningom hem i alla fall!

Som vanligt hade vi en trevlig dag med mycket shopping. Som vanligt handlade jag mest - men också till flest! Vi premiärfikade på Kaffe & Co, ett trevligt fik inne på GeKås som öppnade i höstas!

Vad handlade jag då? Naturligtvis plastpåsar, plåster, presentpapper, pappersnäsdukar och andra förbrukningsvaror. Håkan fick kalsonger, strumpor, t-shirts, joggingbyxor och naturligtvis ett par burkar Bullens pilsnerkorv. Sen köpte jag:

Randig topp 99 kr, vit topp 59,95 kr.

Brandfilt 69,95, sittunderlägg 5,95, termoskanna129, lampskärm 49,95, panellängder 79,95 och 99, tablett 14,95.

Kycklingar/hönor, stor 29,95, små 12,95, löpare 34,95.

Jeans 129, byxa 129, joggingbyxa 79,95, 7-pack sockor 49,95, hipsters, 22,95

Svart blus 159, skjorta 119

Jag är jättenöjd med dagen och mina inköp!!! För min nyligen opererade fots del var väl ett Ullaredsbesök kanske inte det bästa, jag slarvade med att gå ordentligt och efter ett par timmar hade jag riktigt ont i foten, men vad ska man göra? Jag kunde ju inte låta bli att åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar