2011-03-01

Böcker i februari

9 böcker läste jag under februari månad. Det är lite, speciellt med tanke på att jag har varit sjukskriven, men jag har hunnit sticka och virka mycket istället.

30/1 Kackerlackorna av Jo Nesbo
6/2 Dödens stad av Michael Connelly
7/2 Skuggspel av Michael Connelly
13/2 Det röda rummet av Nicci French
16/2 De levandes rike av Nicci French
18/2 Kirurgen av Tess Gerritsen
18/2 Jungfruns älskare av Philippa Gregory
24/2 Hittebarnet av Katerina Janouch
28/2 Inte utan mina söner av Ingrid Carlqvist

Som vanligt ett gäng deckare som är helt ok. Jungfruns älskare är en historisk roman om Elizabeth I, drottning av England. Jag gillar historia, alltid roligt att lära sig något nytt. Inte utan mina söner sträckläste jag igår, en sann berättelse om en man som försöker få tillbaka sina barn, som blivit kidnappade av hans exfru. En otäck berättelse, men läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar