2010-12-13

Lucia

Idag har vi tittat på små Lucior, tomtar, pepparkaksgubbar mm, framför allt på en mycket söt liten tomte. Först sjöng barn från alla avdelningarna på förskolan några sånger utomhus, sen sjöng barnen (mest fröknarna) på Oskars avdelning några sånger inne på avdelningen. Därefter fikade vi. Ja, i alla fall vi. Mina barn hade ätit frukost hemma eftersom jag uppfattat det som att vi skulle ha med fika, medan en del andra barn åt smörgås och drack mjölk och tittade längtande på vårt fika. Kändes lite dumt. Bättre att ha det som det varit förut, på Elviras avdelning, att man får anmäla hur många som kommer och betala en slant för en skinksmörgås.
Tur att det var fler än vi som hade med fika!
Några kort kan jag inte visa er för jag glömde mobilen/kameran på jobbet. Jag får visa dem i morgon istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar