2010-12-18

Julklapp till mig själv

Min fem år gamla kamera har behagat börja krångla, den fokuserar inte som den ska och ibland stänger den av sig, trots att batteriet är nyladdat. Jag har klarat mig bra över luciafirandena ändå, jag har ju en hyfsad kamera i mobilen. Problemet där är batteritiden, om jag tar många kort med den så tar batteriet slut när jag sen ska ringa. Den har ju inte heller optisk zoom utan bara digital. Lösningen blev att köpa en för tidig julklapp till mig själv. Jag har inte råd just nu att köpa en riktigt bra, dyr kamera, så lösningen blev att gå in i en affär och fråga efter den bästa kameran under tusenlappen. Lägger jag inte för mycket pengar på en kamera nu så kan jag köpa en bättre när jag har råd, tänkte jag. Den här blev jag rekommenderad i affären, så den blev det (det var också den jag själv hade tittat på).


Panasonic DMC-F4, 12 megapixel, 4 gånger optisk zoom, 2,7 " LCD-skärm, 28 mm vidvinkelobjektiv och uppladdningsbart batteri,det får duga åt mig. Den känns lite plastig,men korten verkar bli ok.
Dagens citat:
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte.
Kanin (Nalle Puh)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar