2010-12-18

Julafton närmar sig

Pepparkakor, lussekatter, apelsinsnittar, nötkakor och saffransskorpor är bakade. Sillen är inlagd. Janssons, skinkjanssons och köttbullar är tillagade och väntar i frysen. Önskelistorna är skickade till tomten. Marsipan, knäck och kola är gjorda. Julkorten är skickade. Granen är huggen. De flesta julklapparna är inhandlade. Julkläder har valts ut. Skinkan är köpt. Det är städat bakom spisen. Julen är snart här!

Idag har vi roat oss med att sätta ihop och dekorera pepparkakshuset. Håkan och jag satte ihop huset, jag spritsade kristyr, Elvira satte dit non-stop och Oskar tittade på och smakade kristyr och non-stop. Teamwork!


Vi har också tagit upp tomtarna ur lådan, de står på skrivbordet och väntar på att bli utplacerade. Spännande att titta på alla tomtar, tyckte barnen.


Oskar och jag har varit hos min ena bror och ätit tårta och firat honom. Elvira och jag har varit på Godisakuten och köpt lördagsgodis. Hon har fortfarande feber och var helt slut när jag släpade med henne in på Ica också. Jag har städat en bokhylla. (Fortfarande ingen som vet med sig att den har lånat en av mina Anne på Grönkulla-böcker?) Håkan har gjort sill åt mig som jag tycker är god. (Vad har hänt? Jag blir lite rädd för mig själv.) Imorgon ska vi stoppa korv. Det är en rolig, ny tradition!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar