2010-12-12

Julfest!

Idag har vi haft julfest med Söndax. En liten skara barn gick Luciatåg och sjöng så fint!


Sen spelade tre Söndax-ledare ett drama om änglarna som berättade för Maria och Josef om Jesus, och som sjöng för herdarna. Fantastiska skådespelar-insatser! =)


Efter det var det fika och det obligatoriska utdelandet av godispåsar! En trevlig julfest!

Förra veckan hade jag mycket att göra, det kändes stressigt. Jag trodde att den här veckan skulle bli lugnare, men det verkar inte så. Jag ska:

* gå på Oskars förskolas luciafirande
* gå på Elviras förskoleklass luciafirande
* ha två utvecklingssamtal
* följa med Elvira till skolläkaren
* gå med Oskar till BVC
* göra marsipan med min släkt
* fira min storasyster som har fyllt år
* besöka luciafirande i stallet i Nyhammar och sälja saker på "julmarknaden" där
* eventuellt hinna med den årliga julutflykten till Askersund
* eventuellt fira min storebror eftersom vi inte hann det förra veckan
* stoppa korv med min mans släkt

Ja, och sen ska jag förstås jobba också... Och jag skulle behöva inhandla de sista julklapparna... Och min kamera har gått sönder, jag skulle behöva köpa en ny...

Dagens citat:
Orkade jag göra ingenting, skulle jag göra ingenting.
Marguerite Duras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar