2010-04-30

Vintern rasat ut bland våra fjällar!

Idag fyller kungen år, har Elvira berättat för mig. Det hade de nämligen pratat om på förskolan igår. Elvira håller på med en fin teckning på en träbit som hon ska ta med och ge till kungen när vi åker till Stockholm i sommar. Teckningen föreställer kungen, med mantel och krona, och Elvira när hon är stor, i lång klänning. Man skulle kunna tro att Elvira är mitt i den rosa prinsessåldern just nu...

Valborgsmässoafton är det också idag. Jag har suttit en stund här på förmiddagen (medan Oskar har lekt på övervåningen utan vakande föräldraögon) och lyssnat på Längtan till våren (Vintern rasat ut), Sköna maj och Glad såsom fågeln. Att höra dessa sånger ger härliga vårkänslor. Vi kommer att åka till Sandviken i eftermiddag (trots att Oskar inte är riktigt frisk än, men lite frisk luft kan väl inte skada?), elda lite och grilla korv. Mysigt!

I övrigt har vi fullt upp i helgen, i morgon ska vi på dop och på kvälen ska vi hem till goda vänner och äta en bit mat. På söndag är det Söndax, jag ska sjunga med E-kören på kvällen och vi ska eventuellt gratulera min systerson Johan på födelsedagen.

Dagens citat:
Ibland är det skönt att ha haft fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar