2010-04-18

Mer födelsedagsfirande och mycket vår!

När jag började blogga så var min tanke att jag skulle ägna mig åt att skriva om min vardag, kanske med någon enstaka vacker bild som komplement. Som ni märker så har jag misslyckats kapitalt, inte minst i det här inlägget. Jag skulle vilja påstå att jag mest berättar med bilder, understödda av bildtexter. Men det får ni stå ut med, annars kan ni ju låta bli att gå in på min blogg! Igår var Håkan och jag vid brorsans stall och hämtade gödsel till landet. Hästskit är toppen!


Medan Håkan lastade skit (jag får ju så lätt ont i ryggen så han får göra allt tungt arbete) (och dessutom hade jag nya skor på mig) såg jag mig omkring. Hittade det senaste för lata =) hästägare - ett löpband för hästar! Vet att min systerdotter Viktoria använde det till sina hästar när hon var höggravid, det var ju toppen att de kunde få motion trots att hon inte kunde rida. Men det ser rätt kul ut! (Fast kanske inte för hästen - enformigt?)


Det är vår i trädgården, nu finns där blommande snödroppar, krokus, vitsippor och scillor. Underbart!


Rabarbern börjar också sticka upp nosen (bladen) över markytan. Jag älskar rabarberpaj!


Igår firade vi Mathilda lite till, med hegjord potatissallad, grönsallad och grillat kött. Mamma, pappa och Ingalill kom och gratulerade...


... liksom Filip och Jossan.



I förmiddags bestämde jag mig för att tvätta bilen. När jag hade hållt på ett tag hade jag tre stycken som stod och tittade på medan jag arbetade, så då sa jag att de fick gå sin väg eller hjälpa till. På så vis fick jag lite hjälp av Håkan. En liten stund var den nytvättad och fin. Men den skulle nog behöva vaxas. Eller bytas ut mot en nyare modell.
Enligt bibeln så ska ju söndagen vara en vilodag, något jag tror vore nyttigt för alla människor. För mig är en vilodag från arbetet en dag då jag inte behöver hjälpa barn att lära sig saker eller tjata på barn, vilket innebär att jag väldigt sällan får någon vilodag! Att i lugn och ro få stå och tvätta bilen och strunta i barnen kan faktiskt vara riktigt avkopplande och skönt.


Vi bestämde oss för att ta med oss fika och åka på utflykt. Målet var att vi skulle hitta en vacker plats där det inte blåste och som vi inte behövde åka på grusväg för att ta oss till. (Nytvättad bil, ni vet!) Vi misslyckades delvis. Vi åkte till Kullängsstugan som är en vacker plats med vitsippor och ett gammalt hus, men blåste gjorde det och grusväg fick vi åka, men bara max 50 meter. Trevligt hade vi i alla fall, och fikat var gott. Krämbullar och maränger!


På den här stenen har Mathilda och JOssan suttit när de var små, nu var det Oskars och Elviras tur!


Om det var någon som blev orolig nu så kan jag avslöja att Håkan stod bakom stenen och höll i Oskar.
Jag älskar våren, solen, den friska luften (fast inte blåsten)! Hela jag mår så bra av all frisk luft och allt solljus, för att inte tala om åsynen av alla vackra, underbara vårblommor!

Dagens citat:
En dyig botten ger ett dåligt avstamp.

1 kommentar: