2010-04-03

Mars månads bokläsning

25/2 Rhett Butlers berättelse av Donald Mc Caig
4/3 Men inte om det gäller din dotter av Jan Guillou
8/3 Elva av Arne Dahl
11/3 Susanna av Elsi Rydsjö
13/3 Det lömska nätet av Helene Tursten
15/3 Bara för dig av Nora Roberts
17/3 Tiden tillsammans av Nora Roberts
18/3 För evigt din av Nora Roberts
18/3 Viljornas kamp av Nora Roberts
21/3 Hjärtats röst av Sandra Brown
22/3 Förtärande eld av Sandra Brown
24/3 Amanda/Miranda av Richard Peck
25/3 Skam av Karin Alvtegen
26/3 Skuld av Karin Altegen
27/3 Nattens faror av Sandra Brown

15 böcker blev det i mars. Jag inledde månaden med de fem böcker jag köpte på bokrean.
Borta med vinden är ju en underbar gammal klassiker, både som bok och som film. För några år sedan kom fortsättningen Scarlett, som skrevs av en annan författare. Den beskrev Scarlett som en helt annan person än hon var i Borta med vinden, och handlingen i boken var helt osannolik. Rhett Butlers berättelse är också ett försök att skriva en fortsättning på Borta med vinden, delvis sett ur Rhett Butlers synvinkel. Den börjar långt innan händelseförloppet i Borta med vinden och slutar långt efter. Det var inte en toppenbra bok men är en mycket bättre fortsättning på Borta med vinden än Scarlett.

Elva var en väldigt speciell bok, långa stunder fattade jag ingenting, men så småningom gick det upp ett och annat ljus. Den fascinerade mig i alla fall!

Amanda/Miranda är en bok som jag läste första gången för många år sedan. Jag har den bara som en (antagligen) förkortad variant av orginalet, i en Det Bästa-samling, så skulle ni springa på den någonstans så... En romantisk bok som jag alltid har gillat!

Jag älskar Nora Roberts böcker, men de här var inte de bästa, det var böcker som hon gett ut (under annat namn?) på förlaget Harlequin. Lättläst underhållning kan man behöva ibland!

Dagens citat:

Bankboken kan vara ett monument över det roliga man inte unnat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar