2010-04-28

Sjuka barn

Jag fick ju hämta Elvira på förskolan i måndags, igår morse insåg jag att Oskar har feber. Det är ju i och för sig positivt om de är sjuka samtidigt, då behöver jag ju inte vabba så många dagar som om de är sjuka en i taget. Elvira blev jätteledsen när hon insåg att Oskar skulle vara hemma, hon insåg väl att det inte skulle bli någon fridfull dag. För även med hög feber i kroppen så är det full fart på Oskar. Emellanåt är han så trött att han bara gråter och sitter i mitt knä och nästan halvsover, men resten av tiden är det fullt ös! Man vet att man lever, jag är tröttare efter en dag hemma med en sjuk Oskar än efter en dag på jobbet...

De är gulliga mot varandra ibland, här sitter de tätt tillsammans eftersom det var en otäck häxa på TV:n.

Jag ägnar halva dagarna (känns det som) åt att planera och styra upp jobbet, ändå vet jag att mycket som borde ha gjorts inte blir gjort, eller i alla fall inte blir gjort som jag hade tänkt mig. Det är inte roligt.
Dagens citat:
Det är viktigare att vara en lycklig människa
än att ha lyckats.

1 kommentar:

  1. Ja jag vet hur det är, och det är ju helt SJUKT om nåt. Att behöva, eller i alla fall känna, att måste planera fastän man är hemma med sjuka barn eller sjuk själv. /Grannen längre ner på gatan

    SvaraRadera