2010-04-14

Vår!

Åh vad lycklig jag är över att solen skiner och det är vår! Jag är så glad över våra årstidsväxlingar, så man får glädjas åt en ny årstiden när man har tröttnat på den gamla, men frågan är om jag inte gillar våren allra bäst? I alla fall på våren! Igår när jag gick en promenad på min rast så såg jag vitsippor, visst är det härligt? Och här om dagen kom Elvira med en bukett tussilago som hon hade plockat. Kan man få finare presenter?

På eftermiddagarna, efter jobb och förskola, har vi varit ute, ute, ute denna vecka. Ungarna njuter också av våren, av allt de kan leka med som inte har varit möjligt att leka med tidigare och av att slippa massa varma kläder. Lekstuge-leken är i full gång, som ni ser!



Men vårskor har vi ont om, det får nog bli en sväng till Marieberg på lördag.
Stort grattis till Jossan som idag blev en stolt innehavare av ett styck körkort - jättekul!!!
Mina elever lyssnade idag på engelsk-lektionen på en Beatles-låt, den får bli dagens citat:
Little darling,
the smiles returning to the faces
Little darling,
it seems like years since it´s been here
Here comes the sun,
here comes the sun
and I say
it´s alright

1 kommentar:

  1. Härliga vårbilder du bjuder på, visst är det underbara dagar. Önskar bara man kunde vara ute och njuta mer av dom!

    Tack för jättesöt award!
    Kram Annemari

    SvaraRadera