2010-04-10

Dish!

Idag är det lördag, vilket innebär att vi har varit på godisakuten och köpt lördagsgodis. Oskar fick inte följa med, men vi köpte en påse godis åt honom. Nu går han omkring här med sin påse, mycket nöjd. "Dish" kallar han godis.

Oskar pratar mycket nu, på bara några veckor har det kommit massor med ord. Sina syskon kallar han Ninna, Joffa, Lalla och Ia. (Låter som Teletubbies eller något sådant, men det betyder Mathilda, Jossan, Kalle och Elvira.) Mommo och Moffa pratar han också mycket om. Mommo kan dock betyda både mormor och farmor. Håkan sa att Oskar kanske skulle klippa håret i morgon, då sa Oskar mommo, men menade naturligtvis farmor.

Vi har grejat i trädgården och garaget igår och idag. Jag beskar äppelträdet som jag fick av mina elever för längesedan. Håkan har klippt träd och buskar och röjt i garaget. Barnen har gungat. Deras kläder är otroligt smutsiga, tur att de har fleecefodrade regnställ! Mathilda och jag åkte och pantade flaskor och burkar, säkert ett par års skörd. 202,50 fick vi ihop i alla fall. Nu kan man nästan se golvet i garaget!

Snön har nästan försvunnit i trädgården. Jag har inspekterat vår rhododendron, den mår inte helt bra efter att ha haft en stor snödriva (alla snön från altantaket) över sig. Hoppas större delen av den återhämtar sig. Några grenar är helt av, tyvärr.

Nej, nu ska Degerfors spela match! En viktig händelse i vår familj. I alla fall för en i familjen. Vi andra får se och höra vad som händer ändå...

Dagens citat:
Andras erfarenheter
är de billigaste du kan skaffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar