2023-01-07

Trettondagen!

På förmiddagen skjutsade Håkan Mathilda och tjejerna halvvägs till deras mamma/mormor. När han kom hem åkte vi och handlade. Mamma var med. Hon behöver lite hjälp med handlandet emellanåt. Jag såg till att hon fick likadana lampor i sina skomakarlampor, det blev så fint. 



Hemma var det tyst. Oskar åkte tåg till stan med en kompis och Håkan, Elvira och jag hade inte på TVn eller nåt. Elvira och jag fikade. 



Vi tog ner julgardinerna, nu är julen helt bortstädad utom ljusslingorna utomhus. Sorgligt!



Elvira och jag tog en promenad trots att det snöade. 





Skönt att komma ut lite!



Jag gick också tio gånger i trappen. Uppförsbackar är ju det jag har jobbigast med när vi vandrar, så jag behöver träna lite. 



På kvällen kom syrran och vi hämtade Oskar vid stationen. De gick åka buss sista biten eftersom tåget var inställt. 



Vi åt entrecote och hasselbackspotatis med rödvinssås. Till På spåret åt vi Marias hemgjorda praliner och Johans tryfflar. Mums!



Skönt med helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar