2023-01-04

Plugg och bonusbarnbarn!

Nu var det dags att ta tag i pluggandet på allvar. Tisdagen ägnade jag åt plugg, förutom en liten promenad i solskenet!



Jag fick med mig Elvira på promenad. Först gick Håkan iväg, Mathilda gav sig ut och sprang, Oskar gick ut och gick och sist vi två. 



Vi fick syn på Mathilda, men hon såg inte oss. Vi hamnade i bakgrunden på hennes kort i alla fall!



Pluggandet fick jag lägga ner när Josefin dök upp med Penny och Roxanna! Tjejerna har ju inte varit här sedan jul, så de hade lite julklappar att öppna. Av oss hade de ju redan fått skridskor, men vi hade köpt ett spel åt dem också och så hade Mathilda, Elvira och Oskar paket åt dem. 





Mathilda och Jossan gav varandra paket också. 



Oskar spelade Tjuv och polis med Roxanna. 



Elvira och Penny gjorde armband. 



Mathilda och Jossan byggde Mathildas Harry Potter-lego. 



Efter kvällsmaten åkte Jossan till sin mamma. När tjejerna somnat spelade vi deras julklappsspel!



Mathilda fick oss att ladda hem en app, Adventure Hike, så nu är vi motiverade att promenera mera då vi kommer fram till Mount Fire. Frodo hår lite snabbare än mig dock. 



Allt som motiverar till rörelse är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar