2017-01-13

Fredag, åh vad härligt!

Efter årets första jobbvecka är det skönt med helg! Jag var ju förkyld under jullovet och är fortfarande inte bra, så det har varit en tuff vecka, mycket huvudvärk mm.  Sedan är det ju alltid jobbigt att vända tillbaka dygnet efter ledigheten också.
Oskar är äntligen klar med sitt legobygge. Han byggde ju intensivt de första dagarna efter att han köpt det, för att sedan övergå till att mest leka med Marcus och bara bygga lite sporadiskt. 
Det är ett häftigt bygge, stort och med rörliga delar (batteridrivet). Kul!


Jag promenerade en sväng, passade på att handla lite och där träffade jag syrran så vi stod och pratade en stund. 
Till kvällsmat åt vi kyckling i en sås med soltorkade tomater, spenat mm som Håkan tror att han har drömt receptet till. Det var gott, hur som helst!
Istället för chips blev det grönsaker och dipp för mig. Ja, jag fick inte ha grönsakerna för mig själv, barnen hjälpte till, fast de äter chips/chilinötter också. 


Nu har vi sett På spåret och ska väl softa ett tag innan det är läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar