2016-12-17

Komplicerat med skåpsluckor

För nåt år sedan köpte jag luckor till en hylla jag har i sovrummet. Hyllan köpte jag för några år sedan när vi gjorde om sovrummet. När jag skulle skruva fast luckorna upptäckte jag först att hålen var för breda för de skruvar jag hade. Luckorna var anpassade till lite nyare hyllor antar jag. Jag gav upp projektet skruva fast luckor ett tag.
Sedan åkte jag till Ikea och köpte nya skruvar. När jag kom hem med dem och skulle skruva fast luckorna upptäckte jag att hålen satt på fel ställe...
Och sen dess har luckorna stått i förpackningarna och väntat. Tills i går. Då tog jag äntligen tag i saken och borrade nya hål i hyllan. Det var ju inte så svårt och tog inte så lång tid, när jag väl gjorde det!


Sedan var det bara att skruva fast luckorna!


Nu slipper Håkan se all min bröte!

1 kommentar: