2016-12-31

2016 i text och bilder

Januari
Barnen och jag var på show med Tobbe trollkarl, Maria och jag åkte längdskidor och gick stavgång, vi hade julgransplundring, vi hälsade på Penny med familj, köket blev klart, syrran och jag var på mord-teater med middag, jag gjorde ingefärs-shot, jag var på mattebiennalen, vi fikade hos mamma och pappa och tog ett generationskort, och vi träffade Arvid med familj.


Februari
Syrran och jag åkte till Sälen och åkte längdskidor och gick på nån middag, Oskar och jag var sjuka, vi firade flera födelsedagar, Oskar åkte Lilla Vasaloppet trots snöbrist, barnen och jag åkte till Sälen med Marcus och Ingmarie och jag och syrran åkte Tjejvasan.

 
Mars
Min pappa dog, 80 år gammal, Håkan och jag åkte på födelsedagsshoppingutflykt, vi firade Josefin och Håkan i efterskott, barnen red och vi gosade med hundvalpar och lamm, mamma, jag och barnen var och shoppade på IKEA, legoaffären, skoaffären mm, vi tittade på mello-finalen, vi geocachade, jag stickade raggsockor, jag var på läromedelsmässa och lyssnade på Grej of the Day-Micke, vi hade begravning för pappa, Arvid och Penny träffades på påskfika, vi var på Lekobuslandet, vi tittade på svanar vid Tysslingen, jag spacklade och målade dörrfoder i köket, vi hade påsklov och firade påsk, Oskar var hos Marcus och byggde trädkoja, syrran och jag påbörjade cykelträningen, vi drog ris mm vid sommarstugan och min klass fick låna en äggkläckingsmaskin och ägg.
 


April
Syrran och jag cykeltränade, Oskar gick på KomTek, vi hälsade på Penny med familj som flyttat, Håkan körde på ett rådjur, vi åkte till Ullared, vi firade Mathilda, det var gympaavslutning, min klass ägg kläcktes och vi fick en massa fina kycklingar, syrran och jag var och lyssnade på Tomas Sjödin, Elvira red, vi geocachade vid Harge uddar, vi firade bröllopsdag, vi firade Filips examen, vi var på Arvids barnvälsignelse, sjätte säsongen av Game of Thrones började och vi var på kosläpp.


Maj
Vi firade min systerson Johan som fyllde 30 år, vi cyklade till sommarparadiset på Kristi Himmelsfärdsdag, vi köpte nya utemöbler, vi tog med oss Marcus och besökte Silverfallen, jag och mamma hälsade på brorsan på IVA, vi bjöd Johan (mfl) på sushi, Oskar cyklade lilla Vätterrundan, jag tog årets första dopp, Oskar fick en ny cykel i födelsedagspresent i förskott, syrran och jag sprang Vårruset, Oskars klass med föräldrar hade en trevlig kväll hos Marcus, vi åkte till Sälen, min klass besökte brandstationen, jag satte upp poolen, Syrran och jag cyklade 5,6 mil och vi firade min födelsedag i förskott.


Juni
Vi byggde kaninbur, Elvira red, Oskar cyklade mtb, vi firade Oskar, det blev skolavslutning, syrran och jag cyklade Tjejvättern, barnen fick vattkoppor, vi köpte kaninen Leo, syrran och jag testade att simma i våtdräkt, jag och mina kollegor hade tapaskväll, syrran, barnen och jag åkte till Liseberg och Nyhem, vi firade midsommar hemma och hos syrran, vi hade urnsättning för pappa och Mathilda, Håkan, barnen och jag åkte på en underbar roadtrip till Polen, Tyskland (och Danmark, men då var det juli).

 
Juli
Vi började månaden på roadtrip i Tyskland och fortsatte till Danmark och bland annat Legoland, vi firade mamma, syrran och jag simmade Vansbro tjejsim med Mathilda som hejaklack, jag gjorde saft, vi var på Hova riddarvecka, vi badade, vi var i sommarparadiset, barnen red, vi såg Robin Hood på Lerbäcks teater, vi åkte till Västkusten, Ramsvik och Oskar var på Marcus badkalas och hoppade från tian.
 

 
Augusti
Jag och syrran tog med mamma på födelsedagsutflykt till Övralid, Oskar och jag plockade blåbär, vi åt glass i Nora, syrran och jag besökte Gårdarna runt sjön, vi var till Varberg och Ullared, Oskar åkte skateboard, vi firade Pennys ettårsdag, jag började jobba igen, Oskar simmade lilla Vansbrosimmet, vi hade gatufest, skolan började, vi hade kräftskiva och vi fiskade kräftor.
 
 
September
Oskar besökte tandläkaren efter att ha krockat med en kompis, Oskar och Marcus red, vi gick till Rusakula på Bergslagsleden, vi åkte till Sälen, syrran och jag sprang Lidingö tjejlopp med Mathilda som hejaklack och blev därmed klara med Tjejklassikern och vi var barnvakt åt Penny.

 
Oktober
Vi var till Ullared, Oskar sprang lilla Lidingöloppet, Leo flyttade till sitt vinterboende, bilen var på verkstan, vi spelade Pokemon Go, Penny sov över hos oss, Elvira red på den underbara hästen Tindur, syrran, Mathilda och jag så Les Miserables i Karlstad och vi Halloween-fikade.
 
 
November
Vi hade höstlov, barnen var på Hästkul, Håkan besökte en optiker, vi tände ljus på kyrkogårdar och åt soppa hos brorsan, vi såg alla Harry Potter-filmerna, vi bakade lussebullar och pepparkakor, syrran, Mathilda och jag var på Mord-middag (teater), Oskar fick en airboard, vi firade Arvid, vi firade första advent och jag och Ingmarie gjorde ostkaka.
 
 
December
Jag shoppade och fikade med min kompis Camilla, vi firade Kalle, vi gjorde marsipan och firade Maria, jag klippte håret, vi gjorde Colosseum som pepparkakshus, det var gympaavslutning, vi firade Pär och Elvira, Oskar var sjuk i 1,5 vecka, vi gjorde julgodis, vi var barnvakt åt Penny, vi högg gran, syrran och jag var på julkonsert, vi firade jul, vi åt thaimat hos brorsan, vi mellandagsshoppade och mellandagsfikade och vi ska fira nyår!
 
 
Ett år med toppar och dalar, pappa dog, sorgen efter min svåger är fortfarande färsk och båda mina bröder blev sjuka, men syrran och jag klarade Tjejklassikern, vi var på en helt underbar roadtrip till Polen, Tyskland och Danmark, vi gjorde många trevliga utflykter mm i olika konstellationer och framför allt ett underbart år med min fina familj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar