2015-04-06

Elviras första påsk

Påskaftonens utflykt med fika på en brygga vid en sjö fick mig att minnas Elviras första påsk. Så här såg hon ut som påskkärring!


Vi gjorde en utflykt och fikade på en brygga. Jag är rätt säker på att vi hade Maris kaka och marsipankycklingar med oss då också. Korgen är densamma! Sällskapet är nästan detsamma. Då var Kalle med, nu var Oskar, Josefin och Filip med istället. Mathilda, Elvira, Håkan och jag var med vid bägge tillfällena!


Det jag minns allra bäst är Elvira i hennes fina overall i röd fleece. Jag tyckte den var så bedårande söt! Den här bilden är dock  tagen vid ett annat tillfälle. 


Ja, och så minns jag Mathildas användande av videokameran. "Hörs jag nu?"

Det är fint med fina minnen!

1 kommentar:

  1. Men vilken söt liten påskkärring :)
    Svar: Så kul att upptäcka nya serier och allra helst svenska tycker jag :-)
    Oj då. Jag är inte den rätte att fråga om goda matställen i min stad. Förr (före barnen) var jag ute och både åt och annat, haha på stan med vänner och sambo ofta men nu blir det extremt sällan. Finns så mycket nya ställen och restauranger har jag märkt när jag väl är på stan.
    Jag har verkligen noll koll men det ligger ett gäng längs med Kungsgatan som går längs med stora torget som inte går att missa och sen ligger det ett gäng restauranger som möjligtvis inte är lika krogbetonade längs med Östra Torggatan, på mitten mitt emot Burger King.
    Jag ska också på Chess på lördag så då kanske vi ses, haha :-)

    God fortsättning på påsken!

    SvaraRadera