2015-03-08

Vasalopp, äppelträd och sushi

Ni som känner mig vet vad jag gör på förmiddagen på Vasaloppssöndagen. Jag slöar i soffan framför TVn och pratar om att det vore roligt att se det live nån gång. Här är en bild från strax innan starten. Den blev ju problematiskt för en del, eftersom nätet inte åkte upp som det skulle.
Barnen tittade lite då och då, det var lite roligt att känna igen sig. Vi åkte ju vasaloppsvägen i somras.
Det gick ju sådär för svenskarna tyvärr. Men det viktigaste är inte vem som vinner, det är ju en kul folkfest!


Medan jag tittade broderade jag lite. Jag upptäckte att jag gjort fel på ett ställe och fick roa mig med att göra om...


Jag var inte inne hela dagen, jag hann njuta lite av solen också. 


Och så beskar jag äppelträdet. Egentligen är det inte klokt att de låter vem som helst äga en sekatör. Jag kan ju inget om beskärning (nästan) och förstör säkert trädet. För att inte tala om risken att jag ramlar ner... Ett tag blåste det till, då kändes det riktigt svajigt däruppe. 


Oskar hjälpte mig att plocka upp pinnar. Ett tag försökte han fånga dem med skottkärran när de ramlade!


Före och efter. 


På kvällen gjorde vi sushi!


Oskar var faktiskt riktigt duktig! 


Elvira gjorde en egen variant, smörgåssushi!


Oskar gillade sushi utan wasabi, wasabin var lite för stark. 


Idag är de hemma med farmor, både Håkan och jag har studiedag och skola/fritids har stängt. 

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar