2015-03-30

Påsklov och halsfluss

Blä, vilken helg det har varit. Jag har inte kunnat sovit ordentligt utan vaknat för att det gör ont att svälja eller för att jag har frusit så jag skakat eller för att jag svettats så lakanen varit sjöblöta eller för att jag har legat ner så mycket att det gör ont hur jag än vänder och vrider på mig...

Oskar kom i alla fall hem från skolan i fredags med fina påskpynt! Tovade ägg och en kyckling!


Och Håkan och Oskar plockade tussilago, det är sånt som gör en glad!
I övrigt kändes det jobbigt. Framför allt att det var helg och påsklov och jag inte orkade göra något med barnen...


Håkan köpte glass till mig, under ett par minuter kändes halsen rätt ok. Funderade på om jag kunde äta glass hela tiden, dygnet runt?


På lördagen var jag rätt övertygad om att det var halsfluss jag fått, eftersom jag inte var förkyld utan bara hade feber och ont i halsen. Jag ringde jourvårdcentralen och de höll med, men eftersom det inte hade gått två dygn sen första symtomen kunde proven visa fel, så det var bättre att avvakta till söndag. Så det gjorde jag. Och det var halsfluss, konstaterade de snabbt, och jag fick penicillin. Och piggelin. Fast den fick jag av Håkan!


Oskar påbörjade påskbrevstillverkningen igår. Elvira har inte bestämt sig för om hon är för stor i år än, vi får väl se vad hon kommer fram till. Hon får väl rita nåt till mormor och farmor och moster i alla fall!


Motion - nej. Det har inte blivit många steg, inte. Och inte lär det bli det än på ett par dagar heller. Man ska ju inte träna med infektion i kroppen. Jag har gått ner ytterligare i vikt ändå, matlusten har ju inte direkt legat på topp. 


I morse vaknade jag och kände mig liiite piggare, och jag har inte så ont i högra sidan av halsen när jag sväljer. Det går åt rätt håll!

Håkan jobbar, han öppnade idag. Jag hoppas att jag ska orka hitta på lite mer med barnen idag. Ställa fram påskpynt, kanske, och kanske pyssla lite. Vi får se vad jag orkar!

1 kommentar:

  1. Din stackare! Det är hemskt att vara sjuk! Du får väl glädjas åt viktnedgången istället..:) Jag tycker du ska börja med ett påskbroderi - man ska leva i nuet och göra det som får en att må bra:) Och må bra kan du ju behöva just nu...

    SvaraRadera