2015-03-27

Sjuk

Ligger hemma och är sjuk. Kände igår kväll att jag hade ont i halsen och när det var dags att sova låg jag under dubbla täcken med raggsockor på och hackade tänder. Natten var bedrövlig och nåt jobb blev det inte tal om idag. Inte heller middag och teater med mina arbetskamrater. Tycker lite synd om mig själv. Och det är så typiskt att man ska bli sjuk lagom till påsklovet.

Eftermiddagen och kvällen igår bestod av bråk om läxor, bak av aprikosbröd och en cykeltur i mörkret så att Oskar fick testa sina nya lysen!


Imorse när jag mådde skit vägde jag mig i alla fall och har nu nått mitt andra delmål, har gått ner ytterligare 4 kg. Till och med 5 kg faktiskt. 9 kg totalt sen 12/1!


Ligger och tycker synd om mig själv, huvudvärk, feber och halsont är inte roligt, men vet att det finns de som har det betydligt värre. Tänker på och ber lite extra för en av dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar