2016-01-10

Sista jullovsdagarna

Sista för barnen vill säga, Håkan och jag har ju redan jobbat ett par dagar.

I lördags städades det sista av julen ut och vi hade julgransplundring. 


Tim och Ida kom och hjälpte oss att dansa ut granen. Jag frågade Elvira och Ida lite försiktigt om de började känna sig för stora för sånt, men jag tror de var överens om att det var värt det eftersom de fick godis 😀


Pepparkakshuset (Eiffeltornet) raserades och åts upp!


Oskars klass har haft läsbingo över lovet och nu är han klar med hela bingobrickan. 25 rutor med 10 min läsning för varje ruta - toppen! Elvira fick en av mig hon också, så båda barnen har läst under lovet! För tomten, under sängen, på en söndag och så vidare. 


Vi åt god lördagsmat, nån sorts rullader med soltorkade tomater och mozzarella i en god sås!


Idag, söndag, har syrran och jag åkt skidor igen. Jag ramlade i en backe, annars gick det bra. 


Vi åkte milspåret, det blev nästan en mil!


Sedan har jag köpt skridskor åt Oskar, bäst att han har nu när det finns is. 
Och så har vi bokat sommarens semester! Det blir en roadtrip i Polen, Tyskland och Danmark och det ser jag fram emot väldigt mycket!

Nu ska vi bara lyckas få alla i säng i tid, imorgon börjar allvaret igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar