2016-01-30

Fika, bad, fruktsallad och läsning!

Lördagsförmiddagen innehöll ett besök hos Arvid. Ja och resten! Har ni tänkt på att när det dyker upp en bebis så hamnar allt fokus på den, många glömmer att t ex hälsa på bebisens mamma? Kommer ihåg det där från när Elvira var liten. Nu säger både Jossan och Martina samma sak. Jag tror inte det är riktigt samma sak med andra barnet, då måste man ju fokusera på storasyskonet också.
Nog om detta!
Vi fikade hos syrran i alla fall. Här är Arvid hos sin moster. 


Här också, han pratar med Elvira!


Glad gosse i knät på mammas kusin (krångliga släktband har vi)


Två fina killar!


På eftermiddagen åkte vi och badade med Marcus och Ingmarie. Fika/mat och lördagsgodis hann vi också med. 

När vi kom hem ville Oskar bli klippt. Kort skulle det vara, 6 mm på sidorna. Längre uppepå, det klippte jag med sax. Han blev nöjd!



Lite fruktsallad slank ner efter maten. Det känns ju ganska nyttigt i alla fall!


Jag började se en film, Hotel Marigold, men Elvira frågade om jag inte kunde läsa vidare i God natt, mister Tom för henne. Det gjorde jag gärna, och det var så sorgligt och hemskt i boken att vi var tvungna att läsa förbi det värsta. Det innebar att jag läste i en timme och en kvart!
Filmen hade jag pausat (fantastiskt att man kan pausa TV-sändningar) så den såg jag klart sen. Gullig film, många bra skådisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar