2014-04-05

Utflykt

Jag har försökt övertyga många, bloggläsare, kollegor, vänner och släktingar om hur kul det är med geocaching. Många har prövat på det, andra inte än. Idag var vi ute på en cachingrunda som blev så där bra att jag tycker den borde kunna övertala er som inte har testat att börja! En av cacherna ledde oss på en skogspromenad genom en riktig trollskog.


Vid en sjö hittade vi denna jättestol, där vi tror att en jätte har suttit och fiskat. "Om jättar kunde göra ett fiskespö, då tror jag de skulle använda ett helt träd", sa Oskar. Jag håller med, det är rätt troligt!


Lite fika blev det också. Det är inte Håkans favoritsysselsättning, så det gick fort...
Ser ni trollungen på bilden nedanför förresten?


Elvira tyckte det var häftigt att ha stått inuti en jättegryta, vilket det här faktiskt var en gång innan den gick sönder.


En vacker liten skogsbäck med porlande vatten!


Vi cachade vidare och hamnade vid kolarkojorna, som är (relativt) nybyggda och som man, åtminstone tidigare, kunde hyra och bo i en natt.


En vattenpump fanns det också, det var nog mina barns första närkontakt med en sådan.

 
5 cacher hittade vi, vi la dit en ny på en plats där en av våra cacher försvunnit och vi la ut en helt ny cache (publiceras förhoppningsvis snart).
 
En mycket trevlig utflykt! Ut och cacha med er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar