2014-04-15

Påsklov, tisdag

Jag började dagen med en cykeltur på 6,5 km och 9 turfer. Vacker natur lite här och var! Och tänk vad härligt att barnen klarar sig själva hemma en stund.


När jag kom hem åt jag frukost och slappade en stund i badkaret. Sen övertalade barnen mig att vi skulle göra ett till besök på Dollarstore, att spara sina pengar är viss inte deras melodi. Efter lunchen pysslade vi, dels gjorde de påskbrev och dels målade de påskägg jag köpt på Panduro med härlig flaskfärg från IKEA.


Stor koncentration här också!


Så här fina blev påskäggen!


Mamma kom på besök, så vi drack lite kaffe på altanen.


Oskar surar i skogen.


Håkan tvättade växthuset. Andjelin kom hit för att hälsa på Elvira, det tycker de är kul!


Vi grillade korv till kvällsmat och helt oväntat dök Kalle upp - trevligt!

 
Nu tror jag de flesta i huset sover - om inte tjejerna ligger och pratar! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar