2014-04-13

Påsklov, söndag

Idag var vi på Söndax och pratade om påsken. Vi målade också påskägg, så här fina blev några av barnens ägg:


På eftermiddagen åkte syrran och jag på en liten shoppingrunda. Vi handlade en massa och pratade ännu mer, typ oavbrutet i 4,5 timme! Mycket trevligt! Men jag tror jag har träningsvärk i käken!
Jag passade på att ta ett kort till mitt körkort, det är visst dags att byta ut det. Visste ni att det fortfarande finns fotoautomater? Förr i tiden tog man alltid kort med sina kompisar i sådana, kort där man ser någons ena öga, någons lugg och någons halva kind, ni vet. Men det var före digitalkamerans tid... Fotoautomaterna finns faktiskt kvar, och de är helt uppdaterade. Man kan betala med kort, man får se de tagna korten på en skärm och kan välja vilka man vill ha eller om man vill ta om korten. Inte för att det hjälpte mig att bli bra på korten, men ändå!


Jag fick med mig ett och annat hem, bland annat nya plastmuggar, nya bestick, lite pysselgrejer till barnen och haspar till lekstugan!


När jag kom hem klädde vi påskriset!


Djupt koncentrerade barn!

 
Nu sitter jag och ser på TV med Mathilda och Håkan och njuter av tanke på att de öppnar på förskola/fritids i morgon och jag kan sova så länge jag (barnen) vill!

1 kommentar:

  1. Superfina ägg :-)
    Kul att påskpynta tillsammans.

    Trevlig måndagskväll!

    SvaraRadera