2014-04-19

Böcker i mars

27/2 Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
?/3 Som en drömbild av Nora Roberts
?/3 Doft av rosor av Nora Roberts
?/3 Ögonblick att minnas av Nora Roberts
8/3 Den lyckligaste dagen av Nora Roberts
?/3 Skuggor från det förflutna av Nora Roberts
?/3 Äta kakan och ha den kvar av Kristin Emilsson
16/3 Tango för vilsna själar av Lucy Dillon
17/3 Perfekta hemmafruar av Jennifer Weiner
18/3 Anna-Lisas Antik av Eli Åhman Owetz
?/3 Begravt i glömska av Nora Roberts
24/3 Falsk skönhet av Nora Roberts

12 böcker läste jag i mars. Eftersom jag inte hittade något nytt att läsa läste jag om en massa Nora Roberts-böcker.
Min mormor hälsar och säger förlåt är ännu en underbar bok av Fredrik Backman. Först var jag faktiskt lite skeptisk till den, men den var helt underbar. En bok om vänskap. Med mera. Jag klarade mig ända till sista sidan innan tårarna kom.

Att äta kakan och ha den kvar handlar om Amanda, som lever ett dubbelliv, dels som gift (ouppskattad) tonårsmamma och dels som singel. Många förvecklingar, skratt och lite allvar. Klart läsvärd.
Tango för vilsna själar handlar om en dansare som återvänder till sin barndomsstad och startar en danskurs, och så handlar den om kursdeltagarna. En rörande, fängslande berättelse som får mig att vilja lära mig att dansa tango!
Perfekta hemmafruar handlar om Kate som är en desperat hemmafru som inte passar in bland de andra hemmafruarna. När hon hittar en mördad hemmafru kan hon inte låta bli att börja nysta i vad som hänt. Jag gillade den när jag läste den men har lite svårt att komma ihåg den nu...
Anna-Lisas Antik handlar om en tjej som öppnar en retroaffär och letar efter kärleken. Rolig och intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar