2014-04-02

Landa i Din kärlek

På väg hem från Ullared frågade syrran mig hur en sång vi sjunger i vår kör går. Jag förstod genast vilken sång hon menade, en sång jag tycker mycket om att sjunga och vars text jag verkligen gillar. Men jag kom inte på hur sången går. Jag grubblade på detta i flera mil, syrran likaså, men ingen av oss kom på den. Vi pratade därför med en körkompis, som hade notpärmen hemma, och vi lyckades då lista ut att det var Landa i Din kärlek av AnnMarie Bergqvist. Den finns att lyssna på på Spotify, om du är intresserad av att höra den.
Texten går så här:

Att kunna se fastän jag är blind, att känna frid fast allt stormar runt omkring
att kunna leva fast allt är dött, att våga hoppas fast allt är mörkt
Att vara stark fastän jag är svag, att kunna vänta till nästa dag
att vara fri i en fången värld, se en skatt i det som inget är

Det är min önskan att kunna leva så
att hålla mig nära Dig ändå
Att inte släppa taget
trots att jag inte kan se Din hand
Att söka dig bara för att du är
Se att trots allt Du ändå bär
I livets svåra stunder
När inget hopp finns kvar
Kunna landa i Din kärlek
som är det enda jag faktiskt har


Att kunna skratta mitt i min sorg, att få känna att Du är min borg
Att vara rik fast jag inget har, att kunna ropa fast utan svar
Att våga gå fast jag inget vet, att bara lita på din närhet
att kunna tro fast jag inte ser svar på böner jag alltid ber

Det är min önskan att kunna leva så
att hålla mig nära Dig ändå
Att inte släppa taget
trots att jag inte kan se Din hand
Att söka dig bara för att du är
Se att trots allt Du ändå bär
I livets svåra stunder
När inget hopp finns kvar
Kunna landa i Din kärlek
som är det enda jag faktiskt har


 AnnaMaria Bergqvist

 Just nu känns det som om det händer mycket elände omkring mig. Jag och min familj mår bra och har det bra, men flera människor runt omkring mig har det jobbigt på olika sätt. Jag tänker på dem. För någon kanske den här sången kan ge en smula tröst/hopp/kärlek. Han bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar