2012-07-31

Årets Sjötorpsbesök

Igår åkte Håkan, barnen, Ingalill och jag till Sjötorp och tittade på båtar som slussade. Elvira kände igen sig, men Oskar hade inget minne av att ha varit där förra året.


När vi skulle fika träffade vi en av mina arbetskamrater som dels har flyttat till annan ort och dels har varit sjukskriven sen i höstas. Det var länge sedan vi sågs, så det var roligt!



Här mynnar Göta Kanal ut i Vänern. Det är vackert i Sjötorp!


Vi köpte några nitlotter (ja, det visste vi ju inte innan), Ingalill bjöd på glass och vi köpte med oss vansinnigt god rökt fisk hem.


Idag har Håkan och jag varit till stan och köpt kläder mm, vi ska på bröllop på lördag. Mamma och pappa var barnvakt och när vi kom hem bjöd vi dem på fika.

Elvira såg alldeles förskräckt ut när hon hörde på Bolibompa att det är sista dagen i juli idag. Börjar skolan i morgon? Jag lugnade henne med att det är ett tag kvar, men hon tycker inte om att sommaren snart är slut. Nog för att hon gillar skolan, men det är skönt att vara ledig. Det tycker jag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar