2012-07-06

Fredagsnöje

Idag är Håkans sista arbetsdag innan semestern. Barnen och jag liftade med min mamma till affären idag och handlade en massa mat. När vi kom hem var barnen på mindre glatt humör. Det hade inte förvånat mig om de hade slagit ihjäl varandra. Allt var fel. De testade att flyga drake i blåsten, men drakarna fastnade och den enas drake var bättre än den andras. Vi åt jordgubbar till lunch och en stund kände jag en smula harmoni. Sen fortsatte bråken, om småsaker, precis som det brukar vara när barn inte har något roligt att göra. Jag beslöt att vi skulle ta en cykeltur och liva upp tillvaron lite. Först tittade vi på kläder i vår barnklädesaffär, sen önskade vi oss saker i vår mysiga leksaksaffär. Innan vi åkte hem köpte vi milkshake på Burger King. Det var första gången barnen smakade det, Elvira gillade det men inte Oskar. De lekte lite där också. Nu är vi hemma och bråkar igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar