2012-07-29

Loppis, hummus, OS, besök och åska!

Jag skrev två blogginlägg från mobilen i fredags, men de kom visst aldrig fram till bloggen. Lost in cyberspace? Här kommer i alla fall bilder och text från fredagen och lördagen.

I fredags fick Oskar för sig att jag hade lovat honom att köpa glass i centrum, eftersom vi inte hade någon god glass hemma. Det gjorde vi, och sedan tittade vi på fontänen. Lite senare var det Mathildas och min tur att göra en utflykt, vi hamnade på loppisaffären Linne och Lump där vi såg mycket fint. Jag vill ha en blå glasburk, sådana hade vi när jag var liten! Någon skolklocka hade de dock inte, jag skulle behöva ha en. Oskar hjälpte mig att göra hummus inför kvällen, han provsmakade både det och tzatziki och njöt verkligen!


På kvällen grillade vi, grillad kyckling och korv med grekisk sallad, tzatziki, hummus och vitlöksbröd. Mycket bättre kan det inte bli! Barnen åt grillspett med gurk och kall korv. Ja, och Oskar åt tzatziki och hummus, naturligtvis!


Sedan bänkade vi oss framför TVn och såg OS-invigningen. Den var riktigt lyckad, tycker jag, med mycket humor och de hade fått med mycket av det jag tänker på när det gäller Storbritannien. Här kommer drottningen till invigningen med hjälp av James Bond, en helikopter och flaggskärm =)


Oskar somnade innan invigningen. Annars var det Håkan som gav upp först och gick och la sig, han var inte så intresserad. Elvira gick och la sig vid halv tolv, hon ville se Sveriges intåg, men det dröjde närmare en timma till, så det var tur hon la sig. Mathilda och jag satt uppe och såg elden tändas.


Igår kom Jossan, Filip och Andjelin på besök. För barnens del blev det lek, bad, lördagsgodis och lite film när det regnade. Ungdomarna sov en stund. Själv hade jag behövt sova, jag la mig efter invigningen, ca 01.45, och väcktes av Oskar ca 06.40. På kvällen grillade vi och åt hemgjord potatissallad.


Lite senare på kvällen satt vi på altanen och njöt av naturens skådelspel, ett riktigt härligt åskväder med mycket blixtar och åskregn. Jag älskar åskväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar