2012-05-02

Valborg

I måndags eftermiddag åkte vi till vårt sommarställe för att fira Valborg med släkten. Håkan och jag passade på att doppa oss. För min del var det årets första dopp! Barnen plaskade med fötterna i vattnet.


Sedan eftermiddagsfikade vi, rabarber- och jordgubbspaj och vinbärskaka.
När kusinerna dök upp gick vi till bäcken och rensade den, ett härligt vårarbete! Här kämpar kusinerna Lovisa, Elvira och Martina.


Oskar och Johan rensade också i bäcken, Oskar skulle stå som Johan även om det var lite svårt.


Vi gick en promenad och njöt av den fina naturen.


På kvällen grillade vi, först hamburgare och sedan marshmallows samt bananer med dumlekola.


Det ser lite kladdigt ut, men åh, vad gott det är!


Ingen Valborg utan brasa! Skönsång bjöds det också på, mamma, Maria, Johan L och jag sjöng Sköna maj och Vintern rasat. Sen sjöng Maria och jag en massa annat. Kenneth och Håkan gjorde sitt bästa för att få tyst på oss, men det gick inte så bra.


Solnedgång i paradiset! Håkan, barnen och jag sov kvar och fick njuta av den här vackra utsikten innan vi somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar