2012-05-19

Längs minnenas allé

Idag har jag och mamma och pappa varit på utflykt till Grytgöl, samhället där mamma växte upp. Vi har pratat om det länge, och nu blev det av. Jag har filmat och tagit kort, men allt man vill ha med får man ju kanske inte med ändå. När vi kom fram började vi med en fikapaus i Folkets park.


Vi åkte sakta genom samhället och mamma berättade vilka som hade bott i olika hus förr i tiden.
-Här bodde mina kompisar Olle, Solveig och Affe, berättade mamma, jag tror att Affe bor kvar. Är det han som sitter där?
Och det var det! Vi stannade till en stund och pratade med honom och hans fru.


Sen fortsatte vi till huset där mamma växte upp och där morfar hade affär.


Skolan där mamma gick från 0:an till 6:an besökte vi också.


Här i dammen badade mamma som barn och hoppade från åttan i hopptornet som fanns där.


Det var en trevlig utflykt med mina underbara föräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar