2012-05-26

Myggor...

Jag väcktes av en törstig Oskar i natt. Han drack vatten och gick och la sig igen. Jag däremot konstaterade att det var jättevarmt i vårt sovrum och bestämde mig för att öppna fönstret en liten stund. Ja la mig igen, och efter tio minuter hörde jag en mygga som surrade, så jag gick upp för att stänga fönstret. Jag sjasade ut de myggor jag såg.
När jag stängde fönstret blev jag attackerad av myggor! De var många, de lät mycket och de gav mig många myggbet. Vilket surrande! Jag har aldrig hört så många myggor så tydligt på en gång. Jag ägnade nästan en timme (!) åt att döda dem, väggarna i sovrummet är blodiga.
(Ja, inte så att det rinner, man ser fortfarande tapetens färg. Nån liten fläck här och där, bara. Men det lät bra. Och ja, jag vill tapetsera om i sovrummet!)
Aldrig mer att jag öppnar fönstret utan myggnät!
Sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar