2012-05-20

Kan man kalla det försommar?

Idag har varit en varm och härlig dag. Visst borde man kunna säga att det är försommar nu? Eller senvår? Härligt är det i alla fall. Jag har sagt det tidigare, men jag älskar den här tiden mellan hägg och syren, allt gröngrönt i naturen.

I växthuset har vi fått lite ordning nu, plantorna växer bra!


I förmiddags åkte vi till Plantagen och köpte rabarber bland annat. Jag har gett upp hoppet om min planta. Efter att ha sett ca en meter höga rabarber i Grytgöl bland annat så inser jag att mina, som precis fått upp bladen ovan jord, är nån klen sort. I sommar lär jag få tigga till mig rabarber till saft och paj (har ni mycket som ni vill bli av med så hör av er!), men om ett par år ska jag väl kunna vara själförsörjande vad det gäller rabarber.


Vi köpte också ett körsbärsträd. Jag fick ett när jag fyllde för ett par år sedan, men det dog. Vi gör ett nytt försök med detta, jag valde en härdig sort.


Äppelblom! Trädet heter Rödluvan, men det kan man inte se på blommorna.


Gullvivorna blommar. Snart blir det lila blommor på vår rhododendron.


Kvällsmat på altanen. Ikväll blev det pizza. Jag ser fram emot många ljumma sommarkvällar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar