2012-05-26

Förr och nu

Idaag när vi var och badade tog jag det här kortet på min fina, somriga tjej.

Det påminde mig om det här kortet, som min bror tog på mig när jag var liten. Sommarflickor!


Det är roligt med nya bilder som påminner om, eller är tagna på samma plats som gamla bilder, tycker jag. Ibland tar jag bilder just med tanke på ett gammalt kort som finns.


När mamma, pappa och jag var ute och åkte förra helgen tog jag ett kort på mamma vid vägrenen (se nedan) just för att det finns ett kort på mamma och hennes storasyster som är taget på samma plats (se ovan). Mamma ville inte vara med på kortet, därav det stadiga taget i nackskinnet.




Ovan: Mamma vid sin gamla skola, vid trappan till huset där hon gick i trean och fyran.
Nedan: Känns trappen igen? Mamma är den söta med rosett och kappa i nedersta raden



Någon mer än jag som gillar kopplingar mellan gamla och nya kort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar